Mal for pedagogisk rapport

elevsiden.no 2003: Odd Ivar Strandkleiv og Sven Oscar Lindäck 

Bakgrunnsinformasjon

  • Forhold av særlig betydning for opplæringen
  • Elevens skolehistorie
  • Interesser på skolen
  • Skolens forutsetninger for tilpasset opplæring

Arbeidsmåter

  • Læremidler
  • Lærerenes kompetanse
  • Lærerdekning
  • Grupper
  • Leksehjelp
  • Samarbeid skole-hjem


Elevens ferdigheter, kunnskaper og utviklingsmuligheter (det eleven mestrer)

  • Språklig
  • Faglig (i fag og deler av fag)
  • Sosialt
  • Trivsel og motivasjon
  • Evne til å jobbe målrettet i ulike skolesammenhenger


Tiltak som er utprøvd i forkant av henvisningen

  • Hva er prøvd?
  • Hvor lenge?
  • Hvordan var tiltakene organisert?
  • Resultat


Undersøkelser og vurderinger

  • Kartleggingsprøver
  • Logg/Observasjon
  • Formelle vurderinger


Elevens utbytte av opplæringstilbudet

  • Fag/områder hvor utbyttet av opplæringen er forsvarlig
  • Fag/områder hvor utbyttet av opplæringen ikke er forsvarlig


Lærernes vurdering av behov for avvik fra læreplanen

  • Mål
  • Innhold
  • Arbeidsmåter

NB! FORESATTE SKAL HA KOPI AV PEDAGOGISK RAPPORT